正統派のモラリストの見解
性知識の問題に関する正統派のモラリスト(ラッセル原注:モラリスト=道徳家には,警察や治安判事が含まれるが,現代の教育家はほとんど含まれない。)の見解は,次のように述べてさしつかえないと思われる。
[以下は引用ではないですが、ラッセルの意見と混同されないように,字下げしておきます。ラッセルの意見ではなくモラリストの意見ですので、誤解なきよう,ご注意ください。]
性的な衝動は,非常に強いものであり,(人間の)発達の異なる段階において,異なるかたちで現われる。幼年期においては,身体の一定の部分をさわって遊びたい欲求の形をとる。子供時代の後半においては,好奇心と「みだらな」話を好むという形をとる。一方,思春期においては,もっと成熟した形をとり始める。性的な非行(sexual misconduct)は,性的なことを考えることで助長されるので,若い人たちを心身ともに,まったく性とは関係のない事柄に熱中させておくことが美徳にいたる最善の道であることは,疑問の余地がない。それゆえ,若い人たちには,性については何ひとつ聞かせてはならない。彼らは,できるだけ,お互いに性に関する話をしないようにさせなければならない。また,大人は,そのような話題(性に関する話題など)は存在しないというふりをしなければならない。こうした手段によって,女の子(娘)を結婚当夜まで無知のままにしておくことが可能であり,結婚当夜(初夜の時)に,娘は性の事実に非常なショックを受け,その結果,すべての健全な道徳家がまさしく女性には望ましいと考えるような性に対する態度を生み出せるであろう。
男の子に関しては,事柄は(女の子より)ことは一段とむずかしい。どんなに遅くても、十八,九になるまで,彼らを完全に無知にしておくことは望めないからである。彼らの正しい扱い方は,自慰は必ず精神異常へと導き,売春婦との性交は必ず性病になる,と教えることである。これらの断定(言明)はどちらも正しくはないが,道徳の(利益)ためになされたことであるので,罪のない嘘(white lie)である。男の子には,また,性的な事柄について会話をすることは絶対に許されない,たとえ結婚していても許されない,ということを教えなければならない。こうすれば,彼が結婚したとき,妻に性に対する嫌悪感を植えつけ,そうして妻が姦通を犯す危険から守ってやれる可能性が高くなる。婿外の性交は,罪である。結婚内の性交は,罪ではない。人類の繁殖のために必要であるからだ。しかし,性交は,(人類の堕落の)罰として人間に課された不愉快な義務であり,外科手術を受けるときと同じ精神で引き受けなければならない。不幸なことに,かなり努力をしないと,性行為は快楽と結びつきやすいが,道徳的な気配り(注意)を十分すれば,これを防ぐことができる。少なくとも女性の場合はそうである。(注:ここまでが英国のモラリストの主張を述べたものであり、この後に続く次の2つのセンテンスは、改行されてないですが、ラッセルの感想やコメントだと思われます。少し誤解を与える書き方だと思われます。)英国においては,安っぽい出版物の中で妻は性交から性的な喜びを得られるし,また,得るべきだと述べることは違法だと考えられている。私自身も,あるパンフレットが,ほかにも理由はあるが特にこの理由で猥褻である,と法廷で宣告されたのを聞いたことがある。法律や,教会や,若者を教育する旧式な人びとの態度の基礎となっているのは,以上のような性に関する見方である。
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Chapter VIII: The Taboo on sex knowledge, n.5
The view of the orthodox moralist (note: This includes the police and the magistrates, but hardly any modern educators.) on the question of sex knowledge may, I fancy, be fairly stated as follows :-
The sexual impulse is a very powerful one, showing itself in different forms at different stages of development. In infancy it takes the form of a desire to touch and play with certain parts of the body; in later childhood it takes the form of curiosity and love of "dirty" talk, while in adolescence it begins to take more mature forms. There is no doubt that sexual misconduct is promoted by sexual thoughts, and that the best road to virtue is to keep the young occupied in mind and body with matters wholly unconnected with sex. They must therefore be told nothing whatever about sex; they must as far as possible be prevented from talking about it with each other, and grown-ups must pretend that there is no such topic. It is possible by these means to keep a girl in ignorance until the night of her marriage, when it is to be expected that the facts will so shock her as to produce exactly that attitude towards sex which every sound moralist considers desirable in women. With boys the matter is more difficult, since we cannot hope to keep them completely ignorant beyond the age of eighteen or nineteen at latest. The proper course with them is to tell them that masturbation invariably leads to insanity, while intercourse with prostitutes invariably leads to venereal disease. Neither of these assertions is true, but they are white lies, since they are made in the interests of morality. A boy should also be taught that in no circumstances is conversation on sexual subjects permissible, not even in marriage. This increases the likelihood that when he marries he will give his wife a disgust of sex and thus preserve her from the risk of adultery. Sex outside marriage is sin ; sex within marriage is not sin, since it is necessary to the propagation of the human species, but is a disagreeable duty imposed on man as a punishment for the Fall, and to be undertaken in the same spirit in which one submits to a surgical operation. Unfortunately, unless great pains are taken, the sexual act tends to be associated with pleasure, but by sufficient moral care this can be prevented, at any rate in the female. It is held to be illegal in England to state in a cheap publication that a wife can and should derive sexual pleasure from intercourse. I have myself heard a pamphlet condemned as obscene in a court of law on this among other grounds. It is on the above outlook in regard to sex that the attitude of the law, the Church, and the old-fashioned educators of the young is based.
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